Kezdőoldal » Hírek » EZ VICC? A Rákóczi kevesebbet költ az NB I-ben, mint az NB II-ben?

EZ VICC? A Rákóczi kevesebbet költ az NB I-ben, mint az NB II-ben?

2019.06.08. | Hozzászólások [0]
Hozzászólás

Az önkormányzati ciklus utolsó – munkaterv szerinti – közgyűlését „pörgette le” villámgyorsan a képviselő testület az elmúlt héten. „Megtárgyaltuk” a kiemelt sportegyesületek beszámolóit, illetve a 2019/2020-as idényre szóló önkormányzati támogatásukat. Az előterjesztés szerint a helyi foci csapat az NB II-es idényben többet költött, mint amennyit költeni szándékozik az NB I-ben. Ez vicc, kérdezték többen is?

EZ VICC?  A Rákóczi kevesebbet költ az NB I-ben, mint az NB II-ben?

A nap legnagyobb vicce azonban az volt, hogy – amint azt a közgyűlésen a Fideszes képviselőtársaimtól megtudtam – a KAPOSVÁRIAKÉRT EGYESÜLET polgármester jelöltje Horváth Ákos vállalkozó lesz.


No, nem a jelölt személye volt a vicces, hanem az a tény, hogy a kaposvári ellenzék polgármester jelöltje Gelencsér Attilától, a Fidesz - Német Szilárd után - talán legbutább politikusától kért tanácsot.


Még mielőtt bárki „szivárogtatással” vádolna:

 

a civil szervezet polgármester jelöltje nem csak a Fidesz politikusát vonta be Szita Károly leváltásának tervébe, hanem szándékát már másfél héttel ezelőtt, a Kaposváriak Kossuth Köre rendezvényén közölte Hadházy Ákossal országgyűlési képviselővel és a Pintér Lóránd vezette PSZP-vel. 

 

Ki ajánlotta a Fidesz közeli "téglát" polgármester jelöltnek? Kérdezték sokan, választ várva. Van válasz, de erről majd később.

 

No, de térjünk vissza a közgyűléshez!

 

Minden várakozást alul múló érdektelenség kísérte a kiemelt sportegyesületek beszámolóit és a polgármester 2019/2020-as bajnoki idényre szóló támogatási javaslatát. A napirendi pontot – kérdés és hozzászólás nélkül – alig egy perc alatt „megtárgyalta” és megszavazta a képviselő testület.

 

A Közgyűlés határozata szerint a kiemelt sportszervezetek önkormányzati támogatása (beleértve az utánpótlást is) 2019/2020-as bajnoki időszakban soha nem látott mértékű lesz, amely – az elmúlt évi 330 millióval szemben – eléri a 437 millió forintot.

 

Praktikus okok miatt csak a felnők csapatok önkormányzati támogatását ismertetném.

 

A támogatás összegét tekintve természetesen a futball áll az élen, az immár NB I-es csapatot működtető Labdarugó Kft 120 milliót kap, amennyiben a tulajdonosok is ennyi támogatást adnak a csapatnak.

Megjegyzem, hogy a beszámoló szerint az NB II.-ben a 345 milliós költségvetést – a jelenlegi ismeretek szerint – 195 millióval lépték túl, azaz összesen 540 milliót „költöttek”.

 

A Labdarúgó Kft az NB I-es szereplés során 659,5 milliós kiadással számol, amelynek része a fentiekben említett előző évi 195 milliós „adósság” megfizetése is. Ez azt jelenti, hogy

 

az NB I-es idényben valójában csak 464,5 milliót költhetnek, ami 75,5  millióval kevesebb, mint amennyibe az NB II. megnyerése került.

 

Úgy tűnik, hogy a tulajdonosváltás - az igéretek ellenére -  nem járt együtt a nagyobb pénzügyi lehetőségekkel.

 

A kosarasok az előző évinél kisebb költségvetésből gazdálkodhatnak. A tervezett 161,4 milliós bevételből még 55 millió hiányzik. Sajnos erre a bevételre még ígérettel sem rendelkeznek. Az önkormányzattól 53,2 millió támogatásra számíthatnak, amely 7,6 millióval több, mint az elmúlt évi volt.

Cél a nyolcba kerülés, illetve a „a közönség által szerethető, az Arénát megtöltő csapat kialakítása”.

 

A sokszoros bajnok-, és kupagyőztes férfi röplapda csapat közel 98,6 milliós kiadást tervez, amihez még 20 millió hiányzik. Az önkormányzattól - a tavalyihoz képest 10 millióval többre - 55 milliós támogatásra számíthatnak.

A csapat vezetése egy négyéves tervet dolgozott ki, céljuk, hogy hosszú távon, nemzetközi szinten is sikeres csapatot alakítsanak ki. Ennek első lépcsője a bajnoki cím visszaszerzése. Ennek érdekében új vezető edzőt szerződtetnek és új szakmai stábot, új elnökséget hoznak létre.

 

A női röplabda csapat az elmúlt tíz év legsíkeresebb szezonját zárta. A 2019/2020-as idényre még merészebb célokat tűztek ki. Az exrtaliga 1-5. helyének megszerzése érdekében 59 milliós kiadást terveznek. Az önkormányzat, mint egy 20 milliós támogatása segítheti a merész célok elérését.

 

A vízilabda csapat vezetői 140,2 milliós kiadást terveznek, azonban a bevételi oldal még „több sebből vérzik”. Az önkormányzat 45,4 millióval segíti az OB I-ben való biztos bennmaradást.

 

Jól látható, a városnak bőven van mit elkölteni a következő években is!

 

A 2019. évi költségvetési rendelet módosítása kapcsán javasoltam, hogy az önkormányzat – az elmúlt hónapokban történt drámai méretű halpusztulás okán is - vizsgálja felül a Deseda víztározó és környezete használatának és üzemeltetésének feltételeit, tekintettel arra is, hogy a terület Kaposvár egyik kiemelt idegenforgalmi, turisztikai területe, ahol az elmúlt években milliárdos fejlesztések történtek és a jövőben is több milliárdos beruházások valósulnak meg. A felülvizsgálatnak ki kell terjednie a Kaposvári Sporthorgász Egyesülettel kötött haszonbérleti szerződés és teljesíthető feladatmegosztást kell kialakítani.

 

A polgármester egyetértett a javaslattal, de megjegyezte, hogy a halászati jog bérbeadása pályázat keretében történt és az Egyesület vállalta a pályázatban meghatározott feladatok teljesítését.

 

Amint azt már korábban a közösségi oldalon megemlítettem a közgyűlés megtárgyalta a „fentarthatóságot szolgáló versenyképes közösségi közlekedés megteremtéséről” szóló előterjesztést.

 

A téma napirendre való vételét Kiss Tamás-Felder Frigyes-Pintér Attila kezdeményezte még a tavaly novemberi közgyűlésen, a helyi autóbusz közlekedés – hosszú távú – ingyenessé tételének vizsgálata érdekében. Természetesen a közgyűlési előterjesztésben erről egy szó sem eset. Arról viszont igen, hogy mi az akadálya a színvonalasabb autóbusz közlekedés megteremtésének.

 

Igazolást nyert korábbi véleményem, mely szerint a képviselő testületnek a következő uniós költségvetési ciklus pénzügyi lehetőségeinek ismeretében lesz lehetősége a fentarthatóságot szolgáló, versenyképes közösségi közlekedéssel-, azaz Kaposvár Fenntartható Város Mobilitási Tervének felülvizsgálatával foglalkozni.

 

Utolsó napirendi pontként a képviselők „megvitatták” Szita Károly beszámolóját a „HISZÜNK EGYMÁSBAN!” nevet viselő, a 2014-2019. évekre szóló várospolitikai program teljesítéséről.

A helyi TV közvetítését néző kaposváriak tapasztalhatták, hogy polgármesterünk szóbeli kiegészítésében az elmúlt 25 év szinte valamennyi megvalósított beruházását felsorolta.

 

A „HISZÜNK EGYMÁSBAN!” program teljesítésével egy későbbi időpontban-, a nyári szabadságolások után fogok foglalkozni, összekötve Szita Károly 2030-ig tartó időszakra szóló várospolitikai programjának elemzésével.

 

ZÁRSZÓ

 

Az önkormányzatiság kaposvári történetében példa nélküli eset: a közgyűlés – munkaterv szerinti, rendes ülésen - nem tárgyalja meg Kaposvár 2019. évi költségvetésének I. félévi teljesítését és módosítását, illetve a 2019. évi költségvetés I-VII. havi teljesítését, továbbá az őszi önkormányzati választások lebonyolításában fontos szerepet játszó bizottsági tagok megválasztásáról szóló előterjesztést.

 

Ide jutottunk!



Lap tetejére